Trzy cechy dobrej wizytówki

Bez względu na to, czy prowadzimy własną działalność, czy też jesteśmy związani z większą firmą, chcąc nawiązywać dobre relacje z klientami i kontrahentami, musimy zaopatrzyć się w wizytówkę. Powinniśmy przy tym zdawać sobie sprawę z tego, że będzie ona spełniała stawiane przed nią funkcje jedynie wtedy, gdy okaże się rozwiązaniem dopracowanym. Jak to zrobić?

Po pierwsze – jakość

Może się wydawać, że nikomu nie trzeba dziś uświadamiać tego, jak duże znaczenie ma wysoka jakość wizytówki. Tymczasem okazuje się, że bardzo często nie jest ona stawiana na pierwszym miejscu. Niekiedy dzieje się tak w związku z potrzebą poszukiwania oszczędności, bywa zaś i tak, że niska jakość konsekwencją wyboru drukarni cyfrowej, która nie radzi sobie z kolejnymi zleceniami. Tak naprawdę jednak, przyczyna takiego stanu rzeczy ma drugorzędne znaczenie. Należy pamiętać o tym, że klient widzący rozwiązania niskiej jakości zniechęca się szybko. Z pewnością jego niechęć nie zostanie przy tym skierowana ku drukarni, ale ku właścicielowi mało atrakcyjnej wizytówki.

Po drugie – czytelność

Także czytelność wizytówek jest zasadą, której nie powinno się łamać bez względu na to, czy jest się w stanie uargumentować swoje podejście, czy też nie. Tu mniej zawsze oznacza więcej, przygotowując wizytówkę warto więc doskonalić trudną sztukę wyboru. Z dziesiątek informacji należy wybrać te, których rzeczywiście chce się użyć odrzucając inne – mniej przydatne. Czasem trzeba decydować się na kompromisy, w ogólnym rozrachunku ograniczanie się wychodzi jednak zawsze na plus.

Po trzecie – oryginalność

Nie trzeba wcale eksperymentować z wielkością wizytówek, aby uczynić z nich rozwiązania oryginalne. Czasem wystarczy zastosować ciekawą kolorystykę, mniej popularne tło lub jedną z technik uszlachetniania. Wybór zależy przede wszystkim od naszych preferencji, choć dobrze jest też pamiętać o tym, że wizerunek firmy powinien być spójny, a wizytówka – nawiązywać do branży lub charakteru podmiotu, który reprezentuje. Czasem już niewielka zmiana pozwala zresztą wyprzedzić konkurencję.

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *